Επάρκεια και ποιότητα των τεκμηρίων της βιβλιοθήκης  & Διδακτικό Υλικό

Το τμήμα δεν διαθέτει δική του βιβλιοθήκη, αλλά εξυπηρετείται από την Κεντρική Βιβλιοθήκη[1] του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, η οποία είναι σχετικά καλά εξοπλισμένη. Συγκεκριμένα, η κεντρική βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας υποστηρίζει:

  • τον δανεισμό 20.000 βιβλίων σε ποικίλους τομείς (εκ των οποίων περίπου το 40 % αφορούν στην οικονομική επιστήμη).
  • την πρόσβαση σε συνδρομητικές επιστημονικές βάσεις δεδομένων (WebofScience κλπ).
  • την πρόσβαση  στο Δίκτυο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – HEALLink.
  • την πρόσβαση στο Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης.
  • την πρόσβαση στα διαπανεπιστημιακά συστήματα ψηφιακών βιβλιοθηκών της χώρας (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, ΑΡΤΕΜΙΣ, Ζέφυρος κλπ).

Επιπλέον, η βιβλιοθήκη παρέχει σεμιναριακή  εκπαίδευση σε τακτά χρονικά διαστήματα σε φοιτητές σχετικά με την παρουσίαση της λειτουργίας της βιβλιοθήκης, τη χρήση του OPAC (Online Public Access Catalog), των νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, την εξοικείωση με τα πληροφοριακά εργαλεία και τις πηγές του διαδικτύου (βάσεις δεδομένων, ηλεκτρονικά περιοδικά, μηχανές και μετά-μηχανές αναζήτησης, κ.α.). Επίσης, το προσωπικό της βιβλιοθήκης επικουρικά υποβοηθά και υποστηρίζει τους φοιτητές στη  σωστή συγγραφή της επιστημονικής εργασίας (τη δομή των πτυχιακών ή  μεταπτυχιακών εργασιών). Συγκεκριμένα, δίνονται οδηγίες στους φοιτητές όσον αφορά στην εκπόνηση των εργασιών και πτυχιακών για:

  • τις στρατηγικές αναζήτησης/έρευνας.
  • τις αξιολογημένες πηγές πληροφόρησης.
  • τα στάδια συγγραφής.
  • το σχεδιασμό των βιβλιογραφικών αναφορών.
  • τα συστήματα βιβλιογραφικών παραπομπών (MLA, HARVARD, κτλ.).

Οι φοιτητές του Ιδρύματος αλλά και οι αλλοδαποί σπουδαστές, οι οποίοι έρχονται μέσω κοινοτικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, έχουν δικαίωμα δανεισμού μέχρι τρεις (3) τίτλους βιβλίων κι εφόσον δεν εκκρεμεί προηγούμενος δανεισμός. Ο χρόνος δανεισμού ορίζεται στις δεκαπέντε μέρες για τίτλους που υπάρχουν σε δύο (2) τουλάχιστον αντίτυπα. Το εκπαιδευτικό προσωπικό έχει δικαίωμα δανεισμού μέχρι οκτώ (8) τίτλους βιβλίων και ο χρόνος δανεισμού έχει οριστεί στις εικοσιπέντε (25) ημέρες με δικαίωμα ανανέωσης. Το αναγνωστήριο καταλαμβάνει 100 τ.μ. του συνολικού χώρου της Βιβλιοθήκης (200 τ.μ.) και διαθέτει 100 θέσεις εργασίας (30 εκ των οποίων διαθέτουν και χρήση Η/Υ).  Το ωράριο λειτουργίας της είναι ικανοποιητικό, καθώς εξυπηρετεί κάθε μέρα μέχρι τις 15:00, και δυο μέρες τη βδομάδα ως τις 19:00

Επιπλέον, η ηλεκτρονική υπηρεσία ολοκληρωμένης διαχείρισης συγγραμμάτων του υπουργείου παιδείας (Εύδοξος) έδωσε τη δυνατότητα της άμεσης παραλαβής και πλήρους ενημέρωσης των φοιτητών για τα παρεχόμενα – προτεινόμενα Συγγράμματα σε κάθε μάθημα.

Αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών

Λειτουργίες του Τμήματος υποστηρίζονται από ΤΠΕ;

Ποιες από αυτές και πόσο χρησιμοποιούνται από τις διοικητικές υπηρεσίες, τους φοιτητές και το ακαδημαϊκό προσωπικό του Τμήματος;

Πόσα μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού του Τμήματος διαθέτουν ιστοσελίδα στο διαδίκτυο;

Πόσο συχνά ανανεώνεται ο ιστότοπος του Τμήματος στο διαδίκτυο;

Το διδακτικό προσωπικό αξιοποιεί τα ηλεκτρονικά μέσα για την υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας

Το τμήμα διαθέτει οκτώ (8) πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια και έντεκα (11) αίθουσες διδασκαλίας[2].  Συγκεκριμένα όσον αφορά στα εργαστήρια,

  • το 1ο εργαστήριο (αιθ. 201) διαθέτει σαράντα έναν (41) σύγχρονους Η/Υ, έναν (1) δικτυακό εκτυπωτή, έναν (1) βιντεοπροβολέα, και έναν (1) διαδραστικό πίνακα. Επιπλέον, για να υποστηρίξει τις σχετικές εκπαιδευτικές ανάγκες του τμήματος είναι εξοπλισμένο με τα ακόλουθα πακέτα πληροφορικής: Word, EXCEL, PowerPoint, Eviews, SPSS, GRETL
  • το 2ο εργαστήριο (αιθ. 102) διαθέτει είκοσι τρεις (23) σύγχρονους Η/Υ, έναν (1) δικτυακό εκτυπωτή, έναν (1) βιντεοπροβολέα. Επιπλέον, για να υποστηρίξει τις σχετικές εκπαιδευτικές ανάγκες του τμήματος είναι εξοπλισμένο με τα ακόλουθα πακέτα πληροφορικής: Word, EXCEL, PowerPoint, Eviews, SPSS, GRETL
  • το 3ο εργαστήριο (αιθ. 103) διαθέτει είκοσι (20) σύγχρονους Η/Υ, έναν (1) δικτυακό εκτυπωτή, έναν (1) βιντεοπροβολέα. Επιπλέον, για να υποστηρίξει τις σχετικές εκπαιδευτικές ανάγκες του τμήματος είναι εξοπλισμένο με τα ακόλουθα πακέτα πληροφορικής: Word, EXCEL, PowerPoint, Eviews, SPSS, GRETL
  • το 4ο εργαστήριο (αιθ. 103Α) διαθέτει είκοσι (20) σύγχρονους Η/Υ, έναν (1) δικτυακό εκτυπωτή, έναν (1) βιντεοπροβολέα. Επιπλέον, για να υποστηρίξει τις σχετικές εκπαιδευτικές ανάγκες του τμήματος είναι εξοπλισμένο με τα ακόλουθα πακέτα πληροφορικής: Word, EXCEL, PowerPoint, Eviews, GRETL, SPSS, WINQSB.
  • το 5ο εργαστήριο (αιθ. 104) διαθέτει είκοσι (20) σύγχρονους Η/Υ, έναν (1) δικτυακό εκτυπωτή, έναν (1) βιντεοπροβολέα. Επιπλέον, για να υποστηρίξει τις σχετικές εκπαιδευτικές ανάγκες του τμήματος είναι εξοπλισμένο με τα ακόλουθα πακέτα πληροφορικής: Word, EXCEL, PowerPoint, Eviews,GRETL, SPSS.
  • το 6ο εργαστήριο (αιθ. 110) διαθέτει τριάντα δύο (32) σύγχρονους Η/Υ, έναν (1) δικτυακό εκτυπωτή, έναν (1) βιντεοπροβολέα. Επιπλέον, για να υποστηρίξει τις σχετικές εκπαιδευτικές ανάγκες του τμήματος είναι εξοπλισμένο με τα ακόλουθα πακέτα πληροφορικής: Word, EXCEL, PowerPoint, Eviews, GRETL, SPSS.
  • το 7ο εργαστήριο (αιθ. 101Α & 101Β) διαθέτει είκοσι (45) σύγχρονους Η/Υ, έναν (1) δικτυακό εκτυπωτή, έναν (1) βιντεοπροβολέα και έναν (1) σαρωτή. Επιπλέον, για να υποστηρίξει τις σχετικές εκπαιδευτικές ανάγκες του τμήματος είναι εξοπλισμένο με τα ακόλουθα πακέτα πληροφορικής: Word, EXCEL, PowerPoint, Eviews, SPSS, GRETL.
  • το 8ο εργαστήριο (αιθ. 209) διαθέτει είκοσι (20) σύγχρονους Η/Υ, έναν (1) δικτυακό εκτυπωτή, έναν (1) βιντεοπροβολέα, 1) σαρωτή και έναν (1) διαδραστικό πίνακα. Επιπλέον, για να υποστηρίξει τις σχετικές εκπαιδευτικές ανάγκες του τμάματος είναι εξοπλισμένο με τα ακόλουθα πακέτα πληροφορικής: Word, EXCEL, PowerPoint, Eviews. Να σημειωθεί ότι το εργαστήριο αυτό είναι πιστοποιημένο από το ΥΠΔΒΜΘ για Επιμόρφωση και διεξαγωγή εξετάσεων Εκπαιδευτικών (Α’ και Β’ επιπέδου) για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.

Επίσης, στο Τμήμα υπηρετούν δυο μέλη Ε.Τ.Ε.Π.  επιφορτισμένα  για την κάλυψη των εργαστηριακών αναγκών. 

Αναφορικά με τις αίθουσες, 

  • η 1η αίθουσα είναι αμφιθεατρική, χωρητικότητας 120 ατόμων με δυνατότητα μικροφωνικής παρουσίασης και πρόσβασης στο διαδίκτυο.
  • η 2η αίθουσα χωρητικότητας 104 ατόμων διαθέτει προβολικό και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
  • η 3η αίθουσα χωρητικότητας 94 ατόμων διαθέτει προβολικό και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
  • η 4η αίθουσα χωρητικότητας 80 ατόμων διαθέτει προβολικό και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
  • η 5η αίθουσα χωρητικότητας 56 ατόμων διαθέτει προβολικό και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
  • η 6η αίθουσα χωρητικότητας 56 ατόμων διαθέτει προβολικό και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
  • η 7η αίθουσα χωρητικότητας 48 ατόμων διαθέτει προβολικό και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
  • η 8η αίθουσα χωρητικότητας 56 ατόμων διαθέτει προβολικό και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
  • η 9η αίθουσα χωρητικότητας 56 ατόμων διαθέτει προβολικό και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
  • η 10η αίθουσα χωρητικότητας 56 ατόμων διαθέτει προβολικό και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
  • η 11η αίθουσα χωρητικότητας 56 ατόμων διαθέτει προβολικό και πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Να σημειωθεί ότι τα δυο εργαστήρια συνολικών εργαστηριακών θέσεων 80 ατόμων δύναται να χρησιμοποιηθούν και για εξειδικευμένες παρουσιάσεις με τη χρήση Η/ Υ στα πλαίσια των Ασκήσεων Πράξης.  

Επιπλέον, ένα εργαστήριο πληροφορικής, πέραν των ωρών των εργαστηριακών μαθημάτων, διατίθενται στους φοιτητές για ελεύθερη χρήση. Στην αρχή κάθε εξαμήνου ορίζονται και ανακοινώνονται οι ώρες ελεύθερης χρήσης. Οι εργαζόμενοι φοιτητές εποπτεύουν  και υποστηρίζουν τους χώρους κατά τη διάρκεια της ελεύθερης χρήσης.

Τέλος, τα αναλώσιμα στους εργαστηριακούς χώρους (εκτυπώσεις) από τους φοιτητές δαπανώνται με φειδώ, λόγω της ελλιπούς χρηματοδότησης των ΑΕΙ της χώρας. 

Επάρκεια και ποιότητα γραφείων διδασκόντων

Το τμήμα διαθέτει πλήρως εξοπλισμένα γραφεία για όλα τα μέλη Δ.Ε.Π. Συγκεκριμένα, το κάθε μέλος[3] Δ.Ε.Π. του τμήματος έχει ένα γραφείο με έναν τουλάχιστον Η/ Υ, Laptop, τηλέφωνο, εκτυπωτή,  πρόσβαση στο διαδίκτυο και βιντεοπροβολέα για έκτακτες ανάγκες και παρουσιάσεις.

Επιπλέον, το τμήμα διαθέτει σε ξεχωριστό χώρο φωτοαντιγραφικό μηχάνημα για τις ανάγκες του Δ.Ε.Π.  

Επάρκεια και ποιότητα χώρων Γραμματείας Τμήματος και Τομέων

Η Γραμματεία του Τμήματος συστεγάζεται στο κεντρικό κτίριο της Διοίκησης του Ιδρύματος μαζί με τη γραμματεία του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων σε ένα χώρο περίπου 70 τ.μ. Η Γραμματεία του Τμήματος στελεχώνεται από δύο (2) διοικητικούς υπαλλήλους, με ιδιαίτερα επιβαρυμένο έργο, καθώς λόγω της συγχώνευσης και του σχετικού νόμου[4] εξυπηρετεί κατ’ ουσία τρία τμήματα:

  • τους φοιτητές του παλιού τμήματος Χρηματοοικονομικών Εφαρμογών 1077
  • τους φοιτητές του παλιού τμήματος Λογιστικής 1676 .
  • τους φοιτητές του νέου τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομική 180 .

Συνεπώς, η γραμματεία του τμήματος διατηρεί και παρακολουθεί αντίστοιχα τρείς καρτέλες. Εκτιμάται ότι μετά την παρέλευση 2-3 ετών οι συνθήκες και επομένως η ποιότητα της εξυπηρέτησης θα βελτιωθεί, καθώς οι περισσότεροι φοιτητές των παλιών τμημάτων θα έχουν λάβει το πτυχίο τους και κατ’ ουσία η γραμματεία θα επικεντρωθεί στην υποστήριξη του νέου συγχωνευμένου τμήματος.

Ο εξοπλισμός που διαθέτει η γραμματεία του τμήματος είναι άρτιος και περιλαμβάνει:

  • τέσσερις (4) Η/Υ με τα περιφερειακά τους (εκτυπωτές κλπ), έναν για την κάθε μόνιμη υπάλληλο της γραμματείας και έναν για τον βοηθό της (εργαζόμενοι φοιτητές).
  • ένα φωτοαντιγραφικό
  • δυο Laptop για την ηλεκτρονική καταγραφή συνελεύσεων, εκλεκτορικών κλπ.
  • Μία (1) συσκευή φαξ
  • πέντε (5) βιβλιοθήκες
  • αποθήκη στο υπόγειο του Ιδρύματος.

Σε επίπεδο λογισμικού η ηλεκτρονική γραμματεία δύναται να υποστηρίξει:

  • την ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων μαθημάτων και αιτήσεων για έκδοση πιστοποιητικών.
  • την ηλεκτρονική πρόσβαση των φοιτητών στα δηλωθέντα μαθήματα τους και τις αντίστοιχες βαθμολογίες.
  • την ηλεκτρονική ανακοίνωση προγραμμάτων, ανακοινώσεων κλπ.
  • την διαχείριση και επεξεργασία δεδομένων για την έκδοση στατιστικών και άλλων  αναφορών.

Η Γραμματεία λειτουργεί καθημερινά για το εκπαιδευτικό προσωπικό και τις υπηρεσίες του Ιδρύματος, ενώ εξυπηρετεί τους σπουδαστές ημερησίως από τις 11.00 έως τις 13.00.

Οι παρεχόμενες υπηρεσίες και το ωράριο λειτουργίας της Γραμματείας του Τμήματος κρίνονται αποτελεσματικά για την εξυπηρέτηση των αναγκών του διδακτικού προσωπικού, ενώ σε ότι αφορά την εξυπηρέτηση των σπουδαστών παρατηρούνται ορισμένες δυσκολίες και καθυστερήσεις λόγω του προαναφερόμενου φόρτου εργασίας.

Επάρκεια και ποιότητα χώρων συνεδριάσεων

Για τις συνεδριάσεις της Συνέλευσης του τμήματος καθώς και τις άλλες συναντήσεις ειδικού τύπου και σκοπού (π.χ. επαφές με φορείς και ομάδες εργασίας σε ερευνητικά προγράμματα) χρησιμοποιείται το συνεδριακό κέντρο του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας που βρίσκεται στο ισόγειο του Διοικητηρίου. Ειδικότερα το Συνεδριακό κέντρο διαθέτει:

  • Χωρητικότητα 45 συνέδρων σε άνετες εργονομικές θέσεις.
  • Βιντεοπροβολέα για παρουσιάσεις.
  • Σύγχρονο οπτικοακουστικό σύστημα και επαγγελματική 24-καναλη κονσόλα  ήχου.
  • Yψηλής ποιότητας ασύρματη και ενσύρματη συνεδριακή μικροφωνική εγκατάσταση.
  • Ενσύρματο Internet για την υποστήριξη των εκδηλώσεων αλλά και ασύρματη κάλυψη για τα μέλη του Πανεπιστημίου και της ακαδημαϊκής κοινότητας η οποία μπορεί να είναι και δημόσια στον χώρο των εκδηλώσεων εφόσον ζητηθεί.
  • Εξοπλισμό για videoconference
  • Φορητό Η/Υ για τους συμμετέχοντες.
  • Κλιματισμό.
  • Άνετη πρόσβαση στα άτομα με κινητικά προβλήματα.
  • Εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό του ΚΥΤΕΠ (Κέντρο Υποστήριξης Τεχνολογιών Επικοινωνιών και Πληροφορικής).

Επιπλέον σε αίθουσα του τμήματος διατίθεται τραπέζι συνεδριάσεων 15-17 ατόμων για συναντήσεις, σεμινάρια και ομάδες εργασίας, εξοπλισμένη με δυο Η/Υ.  

Επάρκεια και ποιότητα υποδομών ΑΜΕΑ

Δυστυχώς το κτήριο του Ιδρύματος είναι παλιό και δεν παρέχει όλες τις απαιτούμενες υποδομές για να διασφαλιστεί η πραγματική προσβασιμότητα των  ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση. Η νέα διοίκηση του Ιδρύματος έχει αποφασίσει να κάνει στο άμεσο μέλλον ορισμένες παρεμβάσεις  που θα διευκολύνουν τα ΑΜΕΑ. Συγκεκριμένα έχει αποφασιστεί η κατασκευή νέων  κοινόχρηστων χώρων υγιεινής (τουαλέτες), με ειδική πρόβλεψη για τα ΑΜΕΑ. Να τονιστεί ότι το κτήριο του ιδρύματος διαθέτει ειδικό χώρο παρκινγκ, ανελκυστήρα και ορισμένες αίθουσες με ειδικά θρανία, όμως απαιτούνται και άλλες ειδικές παρεμβάσεις για την ικανοποιητική υποστήριξη των ΑΜΕΑ. Σε επίπεδο Τμήματος το πρόβλημα θα αντιμετωπισθεί, στο μέτρο του δυνατού, με τον θεσμό του Συμβούλου Σπουδών, με εθελοντές φοιτητές και τις φιλότιμες προσπάθειες όλων.

Πρόταση του προέδρου του τμήματος σε επίπεδο ιδρύματος είναι η σύσταση και λειτουργία Υπηρεσίας ΑΜΕΑ.

Υποστήριξη του τμήματος από ΤΠΕ

Το τμήμα υποστηρίζεται επαρκώς από ΤΠΕ, καθώς πέρα από το προαναφερόμενη ηλεκτρονική γραμματεία, το  ανθρώπινο δυναμικό (δύο Ε.Τ.Ε.Π.) και τον εξοπλισμό των εργαστηρίων, αιθουσών και γραφείων, υποστηρίζεται  και  από το ΚΥΤΕΠ, το οποίο  αποτελεί την ομάδα διαχείρισης και υποστήριξης δικτύου, υπολογιστών και εφαρμογών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Ορισμένες από τις κυριότερες υπηρεσίες που παρέχει παρουσιάζονται παρακάτω :

  • Γενικές Υπηρεσίες:
  • Υπηρεσίες Τηλεκπαίδευσης.
  • Αντιμετώπιση Περιστατικών Ασφαλείας του ΤΕΙ Δ.Μ.
  • Υπηρεσίες Παγκόσμιου Ιστού (www).
  • Μεταφορά αρχείων (ftp).
  • Προσωπικές Υπηρεσίες :
  • Λογαριασμοί Χρηστών.
  • Ασφάλεια χρήσης υπηρεσιών.
  • Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο (e-mail).
  • Καταχώρηση Διευθύνσεων δικτύου (dns).
  • Προσωπικός αποθηκευτικός χώρος – Φιλοξενία προσωπικών σελίδων.
  • Υπηρεσίες Φωνής & Εικόνας :
  • Υπηρεσίες Τηλεδιάσκεψης.
  • Υπηρεσίες Μετάδοσης Eικόνας-Ήχου.
  • Τηλεφωνία πάνω από IP (VoiceOverIP).
  • Υπηρεσίες Δικτυακής Υποδομής :
  • Τεχνικά Δελτία Ενημέρωσης Βλαβών.
  • Διάγνωση Βλαβών Σύνδεσης.
  • Διαχείριση ενεργών στοιχείων.
  • Διασύνδεση Εξωκείμενων Τμημάτων.
  • Διασύνδεση με Internet.

Στόχος του Κ.Υ.Τ.Ε.Π. είναι η ποιοτική παροχή ΤΠΕ στην ακαδημαϊκή κοινότητα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και Παραρτημάτων. Για την εξυπηρέτηση των στόχων του, το Κ.Υ.Τ.Ε.Π. επίσης αναπτύσσει τις ακόλουθες δραστηριότητες:

  • Εγκατάσταση νέων τμημάτων καλωδιακού συστήματος και ενεργών στοιχείων.
  • Συντήρηση και αναβάθμιση των εγκατεστημένων υποδομών.
  • Ανάπτυξη εφαρμογών και πιλοτικών δράσεων.
  • Διαχείριση του δικτύου και των υπηρεσιών του.
  • Τεχνική υποστήριξη των χρηστών και παροχή βοηθημάτων.
  • Εκπαίδευση των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Αξιοποίηση των ηλεκτρονικών μέσων για την υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας

Στο τμήμα γίνεται ευρύτατη χρήση των σύγχρονων οπτικοακουστικών μέσων (προβολικά, Η/Υ κλπ) προκειμένου να ενισχυθεί αποτελεσματικότερα η μαθησιακή διαδικασία. Επιπλέον, η πλειοψηφία  των μελών Δ.Ε.Π. έχει αναρτήσει εκπαιδευτικό υλικό στο OpeneClass[5] και παράλληλα  ορισμένοι προετοιμάζουν και ψηφιακά video στο πλαίσιο του έργου ” Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα”. Να σημειωθεί ότι λόγω της συγχώνευσης και της δημιουργίας του νέου Π.Σ. πολλά μέλη Δ.Ε.Π. βρίσκονται στη διαδικασία προετοιμασίας του ηλεκτρονικού εκπαιδευτικούς τους υλικού. Εκτιμάται ότι στο τέλος του έτους το τμήμα θα υποστηρίζει το σύνολο των μαθημάτων στο OpeneClass.


[1]https://library.uowm.gr/

[2]Οι αίθουσες και τα εργαστήρια ανήκουν κατ’ ουσία στα δυο συνεργαζόμενα τμήματα της Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής και της Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. 

[3]Η συνταξιοδότηση μεγάλου αριθμού Δ.Ε.Π. των δυο πρότερων συγχωνευμένων τμημάτων είχε ως αποτέλεσμα την επάρκεια χώρων και εξοπλισμού για τα εναπομείναντα μέλη Δ.Ε.Π. του νέου τμήματος.

[4]Σύμφωνα με τον σχετικό νόμο οι φοιτητές των παλαιών τμημάτων δεν ενσωματώνονται στο νέο τμήμα, παρά θα λάβουν τον παλιό τίτλο σπουδών. 

[5]Το  νέο σύστημα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης του ελληνικού ακαδημαϊκού δικτύου GUNET.